ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
بازگشت به بالا
آژانس برندینگ آفرید

مسکات و یا MASCOT را می‌توان نوعی شخصیت طراحی شده دانست که می‌تواند معرف یک برند خاص باشد. از مسکات می‌توان در بازاریابی انواع محصولات تجاری، استفاده کرد. در حقیقت بسیاری از شرکت‌های بزرگ تجاری برای لوگوی مسکات، به طراحی یک شخصیت خیالی و یا واقعی دست می‌زنند. مسکات نوعی کاراکتر منحصر به فرد برای برند تلقی می‌شود که به آرامی، در ذهن مخاطب به طرحی نوستالژیک و ماندگار تبدیل خواهد شد. همین عامل نیز باعث می‌شود تا کاربران مختلف با دیدن این نشان، به یاد سازمان مذکور بیفتند.

در یک تعریف کلی، می‌توان گفت مسکات، نوعی کاراکتر و یا تصویر است که مورد شخصیت پردازی قرار گرفته است. مسکات می‌تواند برای یک برند خاص و یا حتی در مواردی برای یک چهره مشهور، به نماد تبدیل گردد. مسکات از نظر عده‌ای از افراد، نوعی شخصیت تبلیغاتی است.

مسکات سایت آفرید
طراحی کاراکتر سایت آفرید

تاثیر مسکات بر برندینگ

منحصر به فرد کردن و درخشش یک برند

با استفاده از این عنصر در تبلیغات و بازاریابی، می‌توانید برند خود را در میان دیگر برندها برجسته‌تر نشان دهید. بنابراین با استفاده از یک شخصیت تبلیغاتی، دیگر نیاز معرف در میان بازار پر از رقیب ندارید.

شخصیت بخشی به برند

با ایجاد کردن و طراحی یک شخصیت تبلیغاتی، برند محصول شما به چهره‌ای با ویژگی‌های خاص، مبدل خواهد شد. این عامل باعث می‌شود تا ارتباط فیزیکی و عاطفی بیشتر و بهتری با مخاطبان به وجود بیاید. با بکارگیری مسکات در بازاریابی و تبلیغات، برند شما دارای ویژگی برجسته است، ‌مانند دیگر برندهای تجاری نخواهد بود. با اضافه کردن مسکات به تیم تبلیغاتی و بازاریابی خود می‌توانید چهره‌ای کاملا دوستانه را در تجارت خود معرفی کنید. از طریق شخصیت پردازی این چهره، ویژگی‌های مد نظر خود را در این چهره تبلیغاتی، پیاده سازی نمایید.

طراحی مسکات
طراحی مسکات سایت دادوان

ویژگی‌های مسکات

تقویت کردن ارتباط با مخاطب

یکی از ویژگی‌های اساسی مسکات‌ها این است که این نوع از نمادها و نشان‌ها، روش ارتباطی مفیدی بین کاربر یک محصول و خود محصول، به شمار می‌روند. در حقیقت با به کارگیری این امکان، می‌توان به سرعت، به انتقال پیام به مخاطب دست زد و از تاثیر آن نیز مطمئن بود. مسکات‌‌ها دارای اشکال مختلفی هستند و به شیوه‌های مختلفی، طراحی می‌شوند. این عناصر می‌توانند با استفاده از حالت‌های متفاوت، طراحی شوند. از جمله، این نمادها می‌توانند با حالت‌های مختلف چهره، پیام‌های بصری ویژه‌ای را به وجود بیاورند. از طرف دیگر با استفاده از امکانات گرافیکی، می‌توان خلق و خوی مد نظر کاربر را نیز به این شخصیت‌ها اضافه کرد.

مسکات پنگوئن
کاراکتر سایت مسافرتی

شخصیت پردازی مناسب

از جمله ویژگی‌های مسکات‌ها این است که این عناصر، باید بازتاب دهنده کلیه خصوصیات یک کاراکتر باشند. از طرف دیگر، لازم است در طراحی این نمادها، از کلیه روش‌های لازم برای رتبه بندی محصول مورد نظر یک برند استفاده شده باشد. برای طراحی اثر بخش این نمادها و شخصیت پردازی بهتر، می‌توان از چهره‌های جذاب و به یاد ماندنی استفاده کرد.

مسکات روپل
مسکات های روپل
طراحی مسکات برند قهوه روپل

برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد برند روپل میتونین به صفحه روپل در سایت آفرید مراجعه کنید.

جذابیت

مسکات‌ها می‌توانند محرک‌های احساسی خاصی را در ذهن مخاطبان به وجود آورند و از طرف دیگر، به هم زبانی یک برند با کاربر، کمک کنند. این عامل نیز موجب می‌شود تا یک محصول به عنوان محصولی کاربر محور، شناخته شود.

ماندگاری در ذهن

به طور معمول، تصاویر بیشتر از متون، در ذهن‌ها جای می‌گیرند و مسکات‌ها به دلیل اینکه تصاویری هستند با ویژگی‌های انسانی، می‌توانند تمامی حافظه کاربران را اشغال کنند و در آن، باقی بمانند.

تفاوت مسکات با کاراکتر

مسکات، در حقیقت نوعی کاراکتر است که از آن، در زمینه تبلیغات و بازاریابی محصولات تجاری، استفاده می‌شود. این نماد، قرار است برای برند و محصول شما، خوش شانسی به همراه داشته باشد. به ویژه، شخصیتی که قرار است به یک سازمان و یا لوگو و یا رویدادی خاص، مرتبط باشد. بنابراین می‌توان گفت خلق یک کاراکتر و خلق یک مسکات، با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی است. در حقیقت لازم به ذکر است که تفاوت عمده این دو، در این است که مسکات‌ها دارای بهره برداری‌های متنوعی هستند. بنابراین لازم است حتما با ذاتی کاملا کاربردی، طراحی شوند.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوال شما توسط کارشناسان آفرید پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در کانال تلگرام آفرید
در اینستاگرام همراه ما باشید
کلیه حقوق ( محتوا و تصویر سازی های ) این سایت متعلق به آفرید می باشد.