ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
بازگشت به بالا
آژانس برندینگ آفرید

آژانس برندینگ چه کاری انجام می دهد؟

0 2 سال قبل

آژانس برندینگ چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

آژانس های برندینگ، هوش تجاری، روانشناسی رفتاری، استراتژی ها و ابزارهای ارتباطی را ترکیب می کنند تا به مشتریان کمک کنند ارزش ها و جایگاه برند خود را تعریف کنند، همچنین برندها را با وجود تغییر شرایط بازار، تلاطمات و بحران‌ها حفظ، نظارت و تکامل دهند. برندسازی می تواند برندها را در شرایط سخت حفظ کند. این آژانس ها شامل تیمی از استراتژیست های برند، طراحان، برنامه نویسان، تحلیلگران، نویسندگان محتوا و بازاریابان دیجیتال برای توسعه و تکامل برندهای به یاد ماندنی هستند.

حوزه های کاری معمول یک آژانس برندینگ:

تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقابت: آنها بازار هدف شما را تجزیه و تحلیل می کنند تا داده های مهمی را در مورد مخاطبان شما و همچنین رقبای شما بدست آورند. این  آژانس ها روندهای بازار و صنعت شما را برای ایجاد استراتژی های پایدار ویژه هویت و فعالیت برند مورد بررسی قرار می‌دهند. تعریف برندتان: این شرکت‌ها به شما کمک می‌کنند تا هدف، مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برندتان را تعریف کنید. این عناصر کمک خواهند کرد داستان و هویت درونی برند شما را شکل خواهد داد. ایجاد هویت ظاهری برند: آژانس های برندینگ یک هویت جامع برای برند شامل نام، لوگو، پترن، رنگ سازمانی و آوای اختصاصی را متناسب با تجارت، بازار هدف و صنعت شما طراحی و اجرا می کنند. بررسی و فعالیت در راستای جایگاه سازی برند: کارشناسان و تحلیلگران آژانس‌های برندینگ، با تدوین و طراحی استراتژی های بلند مدت و خاص برند شما را از بقیه برندهای فعال موجود در بازار متمایز می‌کنند و در عین حال ارتباط و اعتبار برند را به حداکثر می‌رسانند. توسعه یک برنامه بازاریابی عملی برای ارتقای نام تجاری: آژانس ها استراتژی هایی را توسعه می دهند که فراتر از اجرای تبلیغات است. آنها مراحل مختلف قیف فروش را بررسی می‌کنند تا کمپین‌های برندسازی مناسب ایجاد کنند تا سرنخ‌های فروش شما را از آگاهی به سمت وفاداری برند سوق دهند.  

برند چیست؟ برندینگ چیست؟

اساساً، برند شخصیت کسب و کار شما است که به مصرف کنندگان کمک می کند شما، محصولات یا خدمات شما را شناسایی کنند، در حالی که برندسازی فرآیندی است که برای ایجاد آن هویت انجام می دهید. برندها باید هویت بصری مشخص و سازمان یافته در همه پلتفرم‌ها داشته باشند. یک نام تجاری معمولاً با یک نماد بصری نمادین برجسته می شود – به نام لوگو. کسب‌وکارها می‌توانند در مسیر برندسازی قرار بگیرند،خواه برای تاسیس برند، یا برندسازی مجدد یعنی فعالیت‌هایی که برند موجود را اصلاح یا بهبود می‌بخشد تا آن را مؤثرتر کند.  

چرا با یک آژانس برندینگ قرارداد ببندیم؟

بیایید با هم مزایای همکاری با یک آژانس برندینگ، مانند آژانس برندینگ آفرید را با هم مرور کنیم:

مزیت شماره 1: ایجاد زیرساخت های معرفی برند

به طور مثال استفاده استراتژیک از رنگ می تواند شناخت برند شما را تا 80 درصد افزایش دهد. رنگ ها به تنهایی می توانند تاثیر قابل توجهی بر روی مخاطبان شما داشته باشند زیرا در قضاوت ناخودآگاه مشتریان در مورد برند شما در عرض چند ثانیه نقش دارند. با این حال، رنگ ها تنها یک تکه کوچک از پازل برندسازی هستند. وقتی صحبت از افزایش شناخت برند و بهبود اعتبار آن به میان می آید، چیزهای بیشتری باید در نظر بگیرید. آژانس‌های برندسازی خلاق دقیقاً می‌دانند که چه عناصری را برای یادآوری بهتر برند شما در ذهن مخاطبین و درک نام تجاری با برند شما مرتبط کنند – دو عامل مهمی که هنگام انتخاب بین شما و رقبایتان بر تصمیم‌گیری خرید مشتری تأثیر می‌گذارد.-

مزیت شماره 2: بهبود وفاداری به برند

جذب مشتری جدید برای کسب و کارها پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه دارد. همزمان با اینکه یک آژانس استراتژی برند اغلب بر دستیابی به بازارهای جدید متمرکز است، اهداف اصلی آن پرورش مشتریان فعلی، به دست آوردن وفاداری آنها و توسعه روابط بلندمدت مشتری و برند است. این شرکتهای تخصصی وضعیت مشتریان فعلی شما را به خوبی درک می کنند و می دانند چه چیزی باعث بازگشت آنها می شود. آنها به عنوان یک رابط بین شما و مشتری شما عمل می کنند و به افزایش چشمگیر حفظ مشتری کمک می کنند.

مزیت شماره 3: افزایش فروش

43 درصد از خریداران پول بیشتری را صرف برندهایی می کنند که به آنها وفادار هستند. فاکتور مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت ارزش ویژه برند است. خریداران اغلب بر اساس تصوری که از برند دارند، تصمیم خرید می گیرند  و هرچه بیشتر با یک برند آشنا شوند، بیشتر به آن اعتماد می کنند. بنابراین، فرآیند برندینگ نه تنها بر شهرت برند شما تأثیر می گذارد، بلکه بر فروش شما نیز تأثیر می گذارد. یک آژانس برندسازی خلاق به شما کمک می‌کند تا سودآوری برند را با ثابت بودن و درگیر نگه‌داشتن مشتریانتان با کسب‌وکار و برندتان بهبود ببخشید.  

چه طور یک آژانس برندینگ خوب برای همکاری انتخاب کنیم؟

با این رعایت و بررسی این چند نکته می توانید راحت تر و مطمئن تر با یک آژانس برندینگ خوب پیدا کنید:
  • حوزه اصلی تخصص خود را کشف کنید: بسیاری از آژانس های حرفه ای خدمات مشابهی را در مورد برندینگ ارائه می دهند. با این حال، باید مطمئن شوید که آنها در توسعه فرآیندهای استراتژی و موقعیت و همچنین زنده کردن برندها تجربه دارند.
  • درباره تجربه قبلی آنها بیاموزید: به پورتفولیوهای حرفه ای آژانس ها و لیست مشتریان و همچنین اعضای تیم احتمالی که با شرکت شما کار خواهند کرد نگاه کنید. این به شما بینش قوی تری نسبت به طرح های واقعی که شرکای احتمالی شما می توانند ایجاد کنند، کمپین هایی که می توانند اجرا کنند و نتایجی که می توانند ارائه دهند، می دهد.
  • دید اقتصادی دقیق و صحیح برای خود تعریف کنید، در خصوص هزینه ها، زمان و شیوه بازگشت سرمایه: د زمانی که بهترین آژانس برندسازی خلاق را استخدام می کنید، در حال هزینه کردن برای برای حفظ و بازگشت سرمایه هستید. اگر چه ممکن است هزینه های اولیه برندینگ کمی زیاد به نظر برسد، قبل از امضای قرارداد، سعی کنید تفکر سرمایه گذاری را در خود تقویت و به این مبالغ به دید هزینه نگاه نکنید. در مباحث اتاق های فکر مشارکت فعال داشته باشید و تکالیفی که برای شما مشخص می شود را انجام دهید و سؤالات عمیق بپرسید.
  • قیمت‌ها را بررسی کنید: اگرچه قیمت‌گذاری نباید در خط مقدم فرآیند تصمیم‌گیری شما باشد، اما درک اینکه آژانس‌های برندسازی برتر  چقدر هزینه می‌گیرند به شما کمک می‌کند شریکی پیدا کنید که بتوانید از پس پیشنهادات تعرفه آن‌ها برآیید. مطمئن شوید که یک بودجه واقع بینانه تنظیم کنید – در برندسازی، به همان اندازه که سرمایه گذاری می کنید، به دست خواهید آورد.
  • دریابید که آیا آنها فرآیندهای کاملاً تعریف شده ای دارند: برندسازی یا تغییر نام تجاری مؤثر به فرآیندهای استراتژیک، تاکتیک های اثبات شده و روش های مبتنی بر شواهد خلاصه می شود – ویژگی های کلیدی که هر شرکت برندینگ توانا، مانند آژانس برندینگ آفرید باید از آن برخوردار باشد. شراکت با آژانسی که قادر به ارائه یک رویکرد مبتنی بر داده و تحقیق است، می تواند کار با کیفیت را تضمین کند که به موقع و مطابق با بودجه است.
 

ده سوال مهم قبل از اینکه یک آژانس برندینگ خوب را شناسایی و به صورت نهایی عقد قرارداد کنید:

سوالات زیر به شما کمک می کند تا در مورد تخصص، تجربه قبلی و بازگشت سرمایه بالقوه یک شرکت برندینگ بیاموزید:
  1. نظر شما در مورد برند فعلی ما چیست؟
  2. چه کاری را به خوبی انجام می دهیم و کجا می توانیم پیشرفت کنیم؟
  3. چه پلتفرم‌ها، رسانه‌ها، کمپین‌های بازاریابی یا طرح‌هایی تحت تأثیر برندسازی جدید قرار خواهند گرفت؟
  4. آیا کمپین یا ابتکاری برای معرفی طراحی لوگوی جدید یا هویت برند دارید؟
  5. چگونه یک جدول زمانی ایجاد می کنید و پروژه را در مسیر خود نگه می دارید؟
  6. هر چند وقت یک‌بار می‌توانیم انتظار جلسات، پیش‌نویس‌ها، به‌روزرسانی‌ها و تحویل‌ها را داشته باشیم؟
  7. کدام اعضای تیم روی پروژه برندسازی ما کار خواهند کرد؟
  8. تجربه آژانس برندینگ چیست و چه مقدار از وقت خود را به پروژه ما اختصاص خواهد داد؟
  9. آیا هزینه اضافی برای جلسات، کمک استراتژی ، پیش نویس های بیشتر و غیره دارید؟
  10. چگونه اهداف ما را تعیین، اندازه گیری و گزارش خواهید کرد؟
 

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوال شما توسط کارشناسان آفرید پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در کانال تلگرام آفرید
در اینستاگرام همراه ما باشید
کلیه حقوق ( محتوا و تصویر سازی های ) این سایت متعلق به آفرید می باشد.