ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
بازگشت به بالا
آژانس برندینگ آفرید

7 مزیت استفاده از یک آژانس برندینگ

0 2 سال قبل
برندسازی چیزی بیش از طراحی لوگو یا هویت بصری برند است. برندینگ کمک خواهد کرد که مخاطبین درک بهتری از شما داشته باشند.زمانی که در تلاش برای رشد کسب و کار خود هستید، آگاهی از نام تجاری شما و تأثیر آن بر افزایش فروش برند بسیار مهم است. ماهیت قوی برند شما، انتظارات مشتریان و مخاطبین از برند را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود افراد شما را به یکدیگر معرفی کنند و در نیروی انسانی شما هم انرژی مثبت و اعتماد ایجاد می کند. اما مهمتر از همه اینها، برندینگ صحیح زیر نظر یک آژانس برندینگ خوب، شناخت برند شما را آسان می کند و به شما این توانایی را می دهد که با مشتریان خود رابطه ای ایجاد کنید که به وفاداری واقعی به برند ختم شود. اشتیاق کسب و کارها به آغاز مسیر برندینگ روز به روز در حال افزایش است، از آنجایی که شاید مدیران یک کسب و کار دانش لازم برای حضور و فعالیت در این مسیر را نداشته باشند، معمولاً به آژانس های تخصصی برندینگ مراجعه می کنند. ممکن است این مسیر، انتخاب بعضی صاحبین کسب و کارنباشد و ایشان مایل باشند خودشان این مسیر را طی کنند. هر دو انتخاب مزایا و معایبی دارند. در این یادداشت در سایت آژانس برندینگ آفرید با هم مرور خواهیم کرد که چرا مسیر همکاری با یک آژانس برندینگ ممکن است برای کسب و کار شما مناسب باشد؟

چرا برندسازی اینقدر مهم است؟

برندها از چیزی فراتر از طراحی نام و لوگو تشکیل شده اند. هویت برند، سازمان شما را در بر می گیرد و ارزش ها و خدمات شما را به گونه ای بسته بندی می کند که به مخاطبان شما اجازه می دهد در یک نگاه، شما را درک کنند.

نام تجاری شامل چندین جنبه است، از جمله:

  • لایه‌های درونی و استراتژیک برند (جوهره، رسالت، ماموریت و …)
  • هویت بصری برند (مانند لوگو، رنگ، فونت، عکاسی)
  • تبلیغات و ارتباطات
  • تجربه در فروشگاه و تجربه مشتری
  • محدوده قیمت و توضیحات محصول
  • طراحی‌های محصول و بسته بندی
  • حامیان و شرکای تجاری، مطبوعات و اینفلوئنسرها
برند ماهیتی است که به مشتریان اجازه می دهد از نظر احساسی با شما ارتباط برقرار کنند. مخاطبان شما می توانند برند شما را با یک احساس خاص مرتبط کنند.
اینگونه است که ماهیت برند اپل می تواند با تجملات و فناوری‌های پیشرفته ی قابل اعتماد پیوند بخورد یا Lucozade احساس ورزش و فعال بودن را منتقل کند. یک نوشابه یا گوشی موبایل به خودی خود هیچ احساسی ندارند، اما برند موفق به برقراری ارتباطات ذهنی می شود که حس خاصی را در مخاطب تداعی می‌کند.

یک برند قوی درآمد را افزایش می دهد

وجود یک برند قوی به طور بالقوه می تواند درآمد شما را تا 23 درصد افزایش دهد. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. اولاً، وفاداری مشتری منجر به فروش مجدد می شود و از طرفی پتانسیل بازاریابی دهان به دهان به نفع مشتری را تقویت خواهد کرد. برندسازی مستمر به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد به سادگی برند شما را به خاطر بسپارند و زمانی که به دنبال یک محصول یا خدمت مشابه هستند، اولین چیزی که به آن فکر می کنند، شما باشید. قبل از اینکه مشتری یک برند را به خاطر بیاورد، 5 تا 7 بار تعامل با برند لازم است. ماندگاری تبلیغات مدتی طول می‌کشد، بنابراین هرچه مخاطبان شما بتوانند برندسازی مستمری را در بسترهای مختلف مشاهده کنند، سریع‌تر شروع به شناسایی و یادآوری برند شما می‌کنند. این واقعیت را در نظر بگیرید که اگر مسیر برندینگ اشتباه انجام شود، پیام برند شما می تواند باعث از دست دادن مشتریان شود.

برندسازی اصولی و مستمر، استعدادهای باکیفیت را جذب می کند

در پارادایم کاری مبتنی بر ارزش، بهترین استعدادها، کارفرمایان خود را بر اساس ارزش ها و ماموریت مشترک انتخاب می کنند. اگر فرهنگ برند شما به وضوح تعریف شده باشد، برای انتخاب و استخدام افراد مناسب که با آن فرهنگ همخوانی دارند، کار آسان تری خواهید داشت.

از تخصص برندسازی بهره مند شوید

اگر یک تیم اختصاصی داخلی برای برندسازی نداشته باشید، ممکن است نتوانید پتانسیل کامل کسب و کار خود را کشف کنید. برند شما به اندازه قدرت افرادی که آن را طراحی می کنند قوی است. کارشناسان متخصص را برای انجام وظیفه حیاتی برندسازی استخدام کنید تا در طراحی کمپین و فعالیت در این مسیر به شما کمک کنند. تیم‌ آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ شامل متخصصان و کارشناسانی است که زندگی خود را وقف کسب دانش تخصصی درحوزه برندینگ کرده اند، این بدان معنی است که آنها از تخصص در این زمینه لذت خواهند برد آنها می توانند دانش کسب شده را با شما به اشتراک بگذارند و به کسب و کار شما کمک کنند. ممکن است تمام اعضای یک تیم آژانس برندینگ به تمامی جوانب برندسازی تسلط نداشته باشند ولی فعالیت اعضای تیم در کنار هم قطعاً شما را به اهداف برندینگتان نزدیک‌تر خواهد کرد. برندسازی را به کسانی بسپارید که می‌دانند چگونه برندسازی کنند و به دانش تخصصی ایشان اعتماد کنید.

به یک مجموعه از استعدادها دسترسی پیدا کنید.

یک تیم برندینگ شامل چه اعضایی است؟ محققان و پژوهشگران، طراحان گرافیک، کپی رایترها، تحلیلگران داده و متخصصان بازاریابی معمولاً در تیم‌های بازاریابی حضور دارند. شما می توانید با هزینه‌های بسیار بالا یک تیم را در مجموعه خود به صورت مستقر استخدام کنید. یا می توانید امورات این حوزه را به یک آژانس متخصص برندینگ بسپارید. تخصص‌های مختلف اعضای تیم‌ آژانس‌ برندینگ می‌تواند تمام جنبه‌هایی را که هویت و استراتژی یک برند قوی را تشکیل می‌دهد، پوشش خواهد داد. شما از متخصصان مختلفی بهره مند خواهید شد که می توانند تخصص خود را در اختیار شما قرار دهند. اگر آژانس‌های برند در برخی زمینه‌ها نیروی متخصص در تیم خود نداشته باشند، با توجه به سابقه فعالیتشان می‌توانند با پیمانکارانی خارج از آژانس همکاری کرده و کار را پیش ببرند.  

به کارگیری خلاقیت یکی از مزایای همکاری با آژانس‌های برندینگ است.

زمانی که شما تصمیم می گیرید وارد فرآیند برندینگ شوید، شاید تصمیم شما این باشد که در ابتدای مسیر از همکاران و اعضای تیم خود برای این امر کمک بگیرید. بهتر است به این نکته توجه کنید، اعضای تیم شما سابقه خوبی در آشنایی با برند دارند و نسبت آن وفادارند، اینها امتیازات ویژه‌ای هستند. ولی یک تهدید مهم وجود دارد، بحث رکود و روزمرگی! ممکن است اعضای تیم شما آنقدر درگیر امور روزمره خود شده باشند که دچار نوعی رکود شوند. این رکود می‌تواند باعث انحراف مسیر برندینگ شما شود. یکی از امتیازات و ویژگی‌های یک تیم برندینگ کار روی پروژه‌های مختلف است. این تنوع باعث شادابی فکر و ایده پردازی قوی تر می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود در ابتدای پروژه،‌ اعضای تیم برندینگ از دیدگاه مشتری به محصولات یا خدمات شما نگاه کنند. این نگاه تیم برندینگ زوایایی جدید از کسب و کارتان به شما نمایش می‌دهد که شاید تا به حال به آن توجه نکرده باشید.

از تجربیات آژانس‌های تخصصی برندینگ استفاده کنید.

آژانس‌های برندینگ در زمینه‌های مختلف حوزه کسب و کار صاحب تجربه هستند. داشتن قرارداد با این آژانس‌ها باعث می‌شود شما بتوانید از تجربیات آن‌ها بهره ببرید و نیاز به طی کردن مجدد مسیری که قبلاً طی شده است، نداشته باشید. آژانس‌ها با توجه به تجربه خودشان در زمینه جایگاه سازی، تحقیقات بازار و بررسی رقبا می‌توانند دید خوب و بی طرفانه‌ای توام با صداقت و ارائه تحلیل‌های منطقی به شما ارائه کنند.  

قرارداد با آژانس برندینگ مقرون به صرفه‌تر است.

ممکن است شما با یک آژانس گران‌قیمت قرارداد ببندید و مسیر برندینگ خود را در کنار ایشان پیش ببرید. این یکی از مسیرهایی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. انتخاب دیگر شما استقرار یک تیم در مجموعه و پرداخت حقوق ممکن است کمی از هزینه‌های اولیه شما کم کند. ولی وقتی کمی دراز مدت تر به این انتخاب نگاه کنید متوجه خواهید شد که وقفه ایجاد شده در کار شما هزینه‌های بیشتر به برند تحمیل خواهد کرد. آغاز کار با یک آژانس برندینگ باعث خواهد شد شما با سرعت بیشتری مسیر برندینگ خود را آغاز و به نتیجه نزدیک شوید.

یک برند قوی بسازید

با عقد قرارداد با یک آژانس برندینگ، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که یک برند قوی خواهید ساخت. این آژانس‌ها تخصص لازم را برای طراحی استراتژی های برند در کل فرآیند دارند. این بدان معنی است که آنها از طریق هویت سازی درونی، میانی و بیرونی، طراحی گرافیک و در نهایت پیاده سازی توام با تحقیق و توسعه به شما کمک خواهند کرد تا با سرعت بیشتری در مسیر برندینگ گام بردارید. اگر مشتاق ساخت یک برند قوی هستید، هر یک از این مراحل بسیار مهم است و نیاز به توجه ویژه متخصصان دارد.  

7 روشی که یک آژانس برندینگ می تواند به کسب و کار شما کمک کند

برخلاف عقیده عمومی، برندسازی به طراحی یک لوگوی جدید، یک وب سایت جدید و برخی خلاقیت های زیبایی شناختی مشابه برای یک کسب و کار ختم نمی شود. این‌ها اقدامات اولیه برای شروع مسیر برندسازی است. وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، تثبیت تمام عناصر طراحی در جای مناسب خود و حفظ انرژی حضور و فعالیت در مسیر برندینگ از اقدامات ضروری است. هویت ظاهری برند شما اولین نقطه تماس برند با مخاطبین است. وعده های کاری برند خود را طراحی و به آن‌ها عمل کنید. فرهنگ کاری متمایز خود را ایجاد کنید و زنده نگه دارید. تصورات غلط زیادی در مورد اینکه برندینگ چیست و اینکه وقتی آژانس‌های برندسازی می‌گویند «خدمات برندسازی» دقیقاً در خصوص چه چیزی صحبت می‌کنند، وجود دارد. علاوه بر این، با توجه به اینکه اغلب آژانس‌ها معمولاً قیمت بالایی برای خدمات برندینگ خود قائل می‌شوند، بسیاری از کارآفرینان ایده استخدام یک آژانس برندینگ اختصاصی برای کسب‌وکار خود را عملی نمی‌کنند یا این ایده را به طور کامل کنار می‌گذارند، و فکر می‌کنند که بهتر است این کار را در داخل مجموعه خود و با استفاده از منابع انسانی موجود خود انجام دهند. تغییر نام تجاری یا ایجاد یک تصویر مثبت از نام تجاری واقعاً فرایند ساده‌ای نیست و پیچیدگی‌های تخصصی خود را دارد. برای انجام صحیح آن زمان و تلاش زیادی نیاز است. شما باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و هدف کسب و کار شما چیست و سپس این موارد را در مسیر برندسازی خود نمایش دهید. یکی از تصورات غلط این است که برندسازی صرفاً هزینه‌ است و بیشتر از فایده ضرر دارد و بیشترین ضرر آن هم بحث هزینه‌ای است. برندسازی یک کار تمام عیار است که برای انجام آن به منابع اختصاصی خود نیاز دارد و اتکا به یک آژانس برندسازی قابل اعتماد در بیشتر مواقع بهترین تصمیمی است که می توانید برای ایجاد یک تصویر مثبت از برند بگیرید. در بلندمدت، همکاری با یک آژانس برندینگ معتبر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای رشد بهتر کسب و کار خود انجام دهید. چگونه؟ بیایید به روش هایی نگاه کنیم که یک آژانس برندینگ می تواند به بهبود دیدگاه شما در فرآیند کسب و کار کمک کند:

1- تجربه عملی کار در بسیاری از صنایع

وقتی یک آژانس برندسازی قوی مانند آفرید را استخدام می‌کنید، خیالتان راحت است که این آژانس تجربه عملی در برندسازی کسب‌وکارها در صنایع مختلف دارد، دانشی که پس از کار با چنین مشتریانی به دست می‌آید، به دستیابی به چشم‌انداز بهتری از نحوه عملکرد بهتر برندینگ، صرف نظر از جایگاه تجاری شما کمک می‌کند علاوه بر این، این آژانس ها پس از کار مداوم در بسیاری از صنایع و مشاهده نتایج تلاش های خود از نزدیک، می دانند چه چیزی برای یک بخش خاص بهتر است و چه چیزی نه. این ویژگی خاص باعث خواهد شد نرخ آزمون و خطا هم به شدت کاهش پیدا کند.  

2- به خاطر سپردن شما برای مخاطبین راحت‌تر خواهد بود.

شخصیت منحصربه فرد برند شما، باعث ایجاد تمایز و تفاوت بین برند شما و دیگر برندها می‌شود. برندها با روایت داستان‌هایی حول محور مجموعه خود بهانه هایی ایجاد می کنند تا بهتر و بیشتر در ذهن مخاطبین ماندگار شوند. عناصر هویت بصری هم جزء مواردی هستند که می‌توانند شما را از رقبا یا برندهای مشابهتان متفاوت کند. هویت بصری مناسب در کنار همه ابزار ایجاد تمایز و تفاوت باعث می‌شوند مخاطبین از بین همه گزینه‌های موجود، شما را انتخاب کنند. آشنایی اولیه با برند در فضاهای عرضه محصول یا خدمات کم کم تبدیل به حس اعتماد خواهد شد. زمانی که شما به راحتی قابل تشخیص باشید قابل اعتمادترید. مخاطبین شما مطمئن خواهند بود که شما خدمات یا محصول بهتری ارائه خواهید داد.  

3 – به شما کمک می کند تا از نظر عاطفی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید

مصرف کنندگان تحت تاثیر تلاش های بازاریابی شما با کسب و کار شما درگیر نمی شوند چیزی که احتمال دارد در وهله اول بر تصمیم آنها برای خرید محصول شما تأثیر گذاشته است، احساسات است. لوگان چیروتی می‌گوید:
“کالاهای لوکس احساسات ما از خود ارزشمندی، مقبولیت و موقعیت اجتماعی در جهان را هدف قرار می دهند. موبایل‌ها و دستگاه های ارتباطی با ارائه ارتباط با دوستان، خانواده و شبکه گسترده تری از افراد، ما را هیجان زده می کنند. برندهای ورزشی با ارائه حس ماجراجویی و شکوه از طریق رقابت الهام بخش مشتریان هستند. علاوه بر این، بسیاری از محصولات دیگر، مانند عطر، ادکلن و لباس زیر، احساسات مربوط به عشق، روابط و تمایلات جنسی را هدف قرار می دهند.”
این مطالعه همچنین نشان می دهد که 95 درصد از تصمیمات خرید مصرف کنندگان تحت تأثیر احساسات است. تقریباً همه آژانس‌های برندسازی به خوبی از این واقعیت آگاه هستند و با تلاش‌های برندسازی خود سعی می‌کنند تا در مورد تحریک احساسات مناسب مصرف‌کنندگان و ایجاد تأثیر پایدار در ایشان به نقطه‌ خوبی دست پیدا کنند. ارزش های برند، اخلاق اجتماعی و فرهنگ کاری برند شما نیز نقش اساسی در ایجاد ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان دارند. به همین دلیل است که بیشتر آژانس‌های برندسازی حرفه‌ای قبل از شروع تلاش‌های خود برای برندسازی، ابتدا روی کشف و تعریف ارزش‌های اصلی کسب‌وکار شما تمرکز می‌کنند.  

4- برندسازی شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.

ماهیت برندسازی در متمایز شدن از سایرین و قابل تشخیص شدن آسان در بازارهای رقابتی بسیار تاثیرگذار است. شاید مصرف کنندگان با محصولات ارتباط برقرار نکنند، اما به برندهایی که می شناسند و دوست دارند وفادار و متعهد هستند. بسته بندی محصول شما، لوگوی شما، صدای شما و ارزش های کسب و کار شما برخی از عوامل متمایز کننده هستند که می توانند شما را متمایز کنند و باعث شوند شما در چشم مصرف کنندگان بدرخشید و آن‌ها محصول و خدمات شما را انتخاب کنند.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوال شما توسط کارشناسان آفرید پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در کانال تلگرام آفرید
در اینستاگرام همراه ما باشید
کلیه حقوق ( محتوا و تصویر سازی های ) این سایت متعلق به آفرید می باشد.