ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
بازگشت به بالا
آژانس برندینگ آفرید

بازنگری لوگوی جدید جنرال موتورز

0 3 سال قبل

هفته گذشته با اخباری از تغییرات و خانه تکاتی پیروزمندانه برخی برندهای جهانی، مانند برگر کینگ مواجه شدیم، اما امروز گزارشی داریم از بروزرسانی یک لوگو، که با شکست مواجه شد!

لوگوی جدید جنرال موتورز

کمپانی جنرال موتور طی یک بیانیه اعلام کرد، که در راستای نوآوری و تحولات سال نو بزودی از طراحی جدید لوگوی کمپانی، که سنبلی از هدف جنرال موتور، یعنی تولید و توسعه وسایل نقلیه الکترونیکی است، پرده برداری خواهد کرد.

تاریخچه لوگو جنرال موتورز

طراحی لوگو جدید، مانند لوگوی سابق، طرح خطی از کادری مربع شکل است که حروف GM را در خود جای داده، اما به شکل نوشتاری حروف کوچک با خط کشی زیر حرف M و به رنگ آبی یخی.

کمپانی طراحی لوگوی جدید را اینگونه توصیف کرد:” رنگ آبی روشن، سنبلی از هوای پاک و آسمانی خالی از آلاینده است، چیزی که هدف از تولید ماشین های الکترونیکی کمپانی است، همچنین زوایای منحنی شکل و شکل نوشتار حروف به صورت کوچک قصد ایجاد مدرنیته در طراحی دارند و شکل حرف M که سعی در تشبیه شماء دوشاخه برق، که اشاره ایست به صنعت ماشین های الکترونیکی، را دارد.”
اما نتیجه چندان مقبول نبود!

یکی از برترین سرمایه های یک شرکت یا کمپانی اعتماد مصرف کننده است، اعتماد به اعتبار و کیفیتی که پشت نام یک برند جای گرفته، نامی که لوگو، آرم و آوازه ی کمپانی را میسازد، پس میتوان ارزش چندین و چند میلیون سرمایه گذاری کمپانی های بزرگ فقط و فقط برای طراحی یک لوگو را به خوبی درک کرد، چراکه اولین نمای کمپانی و برچسبی بر تمام کارکنان و محصولات آن است.
و حالا نگرانی ها معطوف سرنوشت کمپانی جنرال موتور است، چراکه سابقا بودند کمپانی هایی که با طراحی نامناسب زمان و البته سرمایه مالی بسیاری هنگفتی رو هدر دادند.

هرچند هدف و داستان جنرال موتور از این طراحی نگاهی به آینده ای بدون تصادف و به دور از آلاینده بود، اما طرح نهایی با عدم بکارگیری خلاقیت مفاهیمی از جمله بی اعتمادی، بی هویتی و بی تجربگی رو به مخاطبین خودش القاء کرد، نتیجه ای که ۱۱۳سال قدمت کمپانی را به خطر انداخت!

در نقطه پایان این گزارش میتوان گفت چشم های زیادی به سوی اهداف بلندبالاییست که کمپانی جنرال موتور برای خود تعریف کرده، چراکه قصد دارد طی پنج سال آینده چیزی حدود ۲۷میلیون دلار روی وسایل نقلیه اوتوماتیک سرمایه گذاری کند، البته تا پیش از آن تنها به یک لوگو مناسب نیاز دارد!

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوال شما توسط کارشناسان آفرید پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در کانال تلگرام آفرید
در اینستاگرام همراه ما باشید
کلیه حقوق ( محتوا و تصویر سازی های ) این سایت متعلق به آفرید می باشد.