ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
بازگشت به بالا
آژانس برندینگ آفرید

4 مرحله برای ساختن یک برند

0 2 سال قبل
برند شما، شهرت شماست و می تواند منعکس کننده رابطه بین کسب و کار شما و مشتریان فعلی یا احتمالی شما باشد. ما در آژانس برندینگ آفرید، در این یادداشت، توضیح خواهیم داد که چرا ساختن یک برند مهم است و به دنبال آن رویکرد گام به گامی که تیم اجرایی شما می‌تواند در هنگام ساختن یک برند دنبال کند، می‌پردازیم.

چرا ساختن یک برند مهم است؟

روشی که یک شرکت برند خود را ایجاد می کند، نحوه درک عمومی از تجارت و محصولات آن را تعیین می کند. برندهای که خوب طراحی می شوند و از لحاظ زیرساختی قوی هستند، می توانند بر نحوه درک افراد جامعه از آوازه، داستان، نماو و نشانه و کمپین های بازاریابی برند تأثیر بگذارند. در بسیاری از موارد، هویت و نحوه نمایش برند به اندازه کیفیت و قیمت یک محصول مهم است. مردم هم‌زمان با محصول، سبک زندگی خاصی را که آن برند نمایش می دهد، خواهند خرید. اگر یک شرکت یک نام تجاری هیجان انگیز و به یاد ماندنی ایجاد کند، عموم مردم محصولات یا خدمات آن را راحت تر می شناسند و درک روشنی از ارزشی که کالاها می توانند به زندگی آنها اضافه کنند، خواهند داشت. برندسازی یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان است.

چگونه یک برند بسازیم

اگر شما بخشی از یک تیم اجرایی در یک شرکت هستید که وظیفه ساخت برند مجموعه خود را دارد، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:
  • مخاطبین هدف خود را تعیین کنید.
  • جایگاه محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.
  • شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.
  • هویت بصری و شعار طراحی کنید.

1. مخاطبین هدف خود را تعیین کنید.

اولین قدم در ساختن یک برند، تعیین مخاطب هدف به منظور ایجاد پایگاه مشتری دلخواه برند است:
  • مشخص کنید چه کسی بیشتر احتمال دارد محصول را بخرد؟ چندین عامل مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد را برای ایجاد یک آمار جمعیتی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید عینک های گران قیمت و مد روز بفروشید، مخاطبان هدف شما می توانند افراد با درآمد متوسط ​​تا بالا زیر 40 سال باشند. با این حال، اگر محصول شما یک نوشیدنی ورزشی جدید باشد، به احتمال زیاد ورزشکاران مخاطبان شما خواهند بود.
  • آمار و داده های فروش موجود را بررسی کنید. این اطلاعات در برآورد دقیق‌تر عادات خرید مصرف کنندگان به شما کمک خواهد کرد. این آمار می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا محصول شرکت شما برای جمعیت خاصی جذاب است یا خیر؟ به عنوان مثال، آمار می تواند نشان دهد که نسل جدید تمایل زیادی به جستجو و مقایسه قیمت‌ها و در نهایت خرید آنلاین محصولات دارند. در صورت نیاز، می‌توانید داده‌های آماری خود را از طریق نظرسنجی جمع‌آوری کنید یا با یک شرکت بازاریابی تماس بگیرید تا از طرف شما داده‌ها را جمع‌آوری کند.
  • شرکت های مشابه را بررسی کنید. می توانید از شرکت های معتبری که محصولات یا خدمات مشابه با شما ارائه می دهند، یاد بگیرید. سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد کمپین های بازاریابی یا هدف گروه های خاصی که محصولات آن‌ها را بیشتر خریداری می کنند، جمع آوری کنید. داده های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید تا درک کاملی از وضعیت برندهای مشابه داشته باشید.
  • با بازار هدف خود تعامل داشته باشید. تعامل با افرادی که با مشخصات مشتری ایده‌آل شرکت شما مطابقت دارند را در دستور کار قرار دهید. علاقه‌مندی‌ها و نیازهای آن‌ها چیست؟ همچنین اینکه چه برندهایی برایشان جذاب هستند و چرا؟ شما می توانید یک طرح کلی دقیق تر از آنچه مشتریان شما می خواهند ایجاد کنید. بعد از اینکه در مورد یک مخاطب هدف تصمیم گرفتید، می توانید شروع به ایجاد برندی کنید که آنها را جذب کند.
4-قدم-برای-ساخت-برند---آژانس-برندینگ-آفرید

2. جایگاه محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.

جایگاه سازی یک گام اساسی در فرآیند ساختن یک برند است. Positioning کسب و کار شامل تصمیم گیری در مورد نحوه ایجاد تمایز بین محصولات و خدمات یک مجموعه از سایر پیشنهادات مشابه در بازار است. برای انجام این کار، ابتدا باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه خود شامل جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها، بازارها و همچنین استراتژی های بازاریابی آنها جمع‌آوری کنید. سعی کنید کاستی‌های احتمالی در محصولات، خدمات یا حوزه‌های موجود در بازار را که رضایت‌بخش نیست، مشخص کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. پس از بررسی رقابت خود، باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) ایجاد کنید. USP یک بیانیه مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت چه چیزی ارائه می دهد. USP شما باید ویژگی های منحصر به فرد محصولات شما را بیان و برای مشتریان ارزش افزوده ایجاد کند.

3. شخصیت شرکت خود را تعریف کنید

یک برند قوی تا حد زیادی هویت کسب و کار را به مخاطبین منتقل می کند. بنابراین، یک گام مهم در ساخت یک برند تعیین شخصیت شرکت است. جدا از محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن نیز به تثبیت شخصیت آن کمک خواهند کرد. اگر مخاطبان هدف شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند، به احتمال زیاد برای شرکت خود یک شخصیت فعال می خواهید. تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت شما به طوفان فکری خلاقانه با سایر اعضای تیم برندسازی نیاز دارد. شما می توانید در مراحل اجرایی ساختن برند فرآیند ایجاد شخصیت را با در نظر گرفتن شرکت به عنوان یک شخص شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت یک جهانگرد است، می توانید توصیف کنید که این شخص در ظاهر چگونه به نظر می رسد و چگونه رفتار می کند؟ استفاده از کلمات توصیفی مانند “مسافر”، “مستقل”، “انقلابی” یا “سرگرم کننده” به شما و تیم برندینگ کمک می کند تا افکار انتزاعی خود را به صورت شفاهی بیان کنید. همچنین می توانید سعی کنید محصول یا شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید مرتبط کنید. به عنوان مثال، اگر شرکتی کفش های مخصوص دویدن تولید می کند، ممکن است به فکر یک غزال باشید و از این تصویر برای ایجاد ایده های بیشتر استفاده کنید. این نوع از فرآیندهای فکری خلاق به شما و تیمتان اجازه می‌دهد تا هویت متمایزی را به شرکتتان ببخشید.

4. یک هویت بصری مشخص و شعار انتخاب کنید

یک نشان و لوگوی قوی می تواند برند شما را از نظر بصری جذاب کند. یک شعار موفق هم می تواند به مشتریان کمک کند تا محصول شما را به خاطر بسپارند. لوگو: لوگو تصویر و شخصیت یک برند را منتقل می کند. ممکن است بخواهید در طول این فرآیند با یک طراح حرفه ای در آژانس برندینگ آفرید مشورت کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما با سلیقه، موثر و بروز است. یک طراح حرفه ای در مورد مواردی مانند فونت، رنگ، اندازه لوگو، طراحی آیکون و طراحی کلی به شما مشاوره می دهد. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده یا مکمل نام تجاری شما باشد. شعار: یک شعار، عبارت کوتاه و جذابی است که می‌توانید در طول کمپین‌های بازاریابی از آن استفاده کنید تا به برند خود مزیت بیشتری ببخشید. این ویژگی دائمی برند شما نیست، بنابراین می توانید آن را برای کمپین های بازاریابی جدید تنظیم و تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر لوازم غواصی می فروشید، شعار شما می تواند این باشد: «بهترین منظره را از زیر دریا داشته باشید». برند شما باید فرهنگ شرکت شما را معرفی کند. شما می توانید با هماهنگ کردن کد لباس، رفتار حرفه ای و صدای خود با تصویر، برند خود را به صورت داخلی بازاریابی کنید. رفتار شما استانداردی را برای سایر کارکنان تعیین می کند، که می تواند به فرهنگ شرکت شما تبدیل شود.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوال شما توسط کارشناسان آفرید پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در کانال تلگرام آفرید
در اینستاگرام همراه ما باشید
کلیه حقوق ( محتوا و تصویر سازی های ) این سایت متعلق به آفرید می باشد.